beb wrote:Wij zijn een stel wat erg geintereseerd is in wijn en wel een bepaalde smaak hebben. Vooral Italiaanse wijnen, voornamelijk Piemonte.
Maar nu ben ik al tijden op zoek naar een franse variant hierop. Dus een zware wijn met een goede zware afdronk en veel tannine. Valt toch best tegen om dit in het franse segment te vinden, al veel geproefd maar tot nu toe nog niets gevonden met die bite.
Hebben jullie tips welke wijn, druif, huis in de buurt komt?
Bedankt voor jullie moeite.
Erik
Beste Erik
Onder "Zware wijnen met een goed zware afdronk" versta ik wijnen die een hoog alcohol percentage kennen en tevens dikke fruitbommen zijn. Dan denk ik gelijk aan Chateauneuf du Pape
Maar als je iets zoekt dat vergelijkbaar is met Piemontese wijnen (ik ga even uit van Barolo en Barbaresco) dan denk ik dat dat in Frankrijk lastig te vinden is. Wellicht in de Bourgogne, maar wil je dan iets van vergelijkbaar niveau hebben, dan mag je wel flink de portemonnaie trekken. Loire is wellicht ook een goeie optie, echter daar ben ik niet zo in thuis. Ik weet dat er forum bezoekers zijn die je daar beslist goede tips in kunnen geven
gr, Ralph
"If you think you have everything under control, you just don't drive fast enough" (Ayrton Senna)