Druiven plukken

Hier kunt je discussieren over allerlei zaken die met wijn te maken hebben. Proeftips, hoe te bewaren, kent iemand deze,... etc, etc.

Moderator: Moderating Team

Druiven plukken

Postby Bouwknegt » Thu Jan 21, 2010 1:05 pm

Heeft iemand ervaring met het werken op een wijngaard als bijvoorbeeld druivenplukker?

Ik zou graag een seizoen naar een wijngaard gaan om daar meer kennis op te doen van het gehele oogstproces, terroir en vinificatie-methoden. Wat ik daar uiteindelijk doe, maakt me niet uit. Als ik er maar ben.

Het liefst in een Spaanstalig land (ieder ander land is ook goed) om twee redenen. Om de kennis in de taal verder te ontwikkelen en om de heerlijke wijnen. Oh ja, en het weer natuurlijk.

Alvast bedankt!
Bouwknegt
Wine Novice
Wine Novice

Re: Druiven plukken

Postby Ralph » Mon Jan 25, 2010 5:27 pm

Je kunt overal waar je wil wel terecht hoor. hou er wel rekening mee dat het werk loodzwaar is. zorg dat je een paar weken van te voren 2-3 week in de sportschool zit om je buik- en rugspieren te trainen. dat scheelt een hoop :-)

Dus, gewoon bellen naar wat leuke bodegas in Spanje
"If you think you have everything under control, you just don't drive fast enough" (Ayrton Senna)
Ralph
Primo Membro
Primo Membro

Re: Druiven plukken

Postby Che » Tue Jan 26, 2010 11:27 am

Ik ken in Spanje een leuke wijngaard in de penedes ten westen van Barcelona... die van Albet Y Noya

Zijn erg met het 'biologisch' bezig maar maken wel erg mooie wijnen.
Leuke is dat er ook een aantal Nederlanders rondlopen die er zijn blijven plakken.
Een ervan doet bijvoorbeeld de rondleidingen omdat hij een paar talen spreekt.

www.albetinoya.com

Streek is ook echt Spaans wijngebied. Er zijn wat stukken waar wat toerisme is maar in het grootste gedeelte merk je daar weinig van en die zijn 's avonds toch weer weg.

Tevens op rij-afstand van Barcelona... als je een beetje mazzel hebt met parkeren loop je in drie kwartier op de Ramblas.

Ook de andere kant oprijden landinwaarts is de moeite waard.

Plus als je bijvoorbeeld vliegt op Girona kun je voor 30,-- inclusief tax soms vliegen als je het uitkient.
Met de auto ook te doen trouwens. 1600 km ofzo.
Che
Wine Lover
Wine Lover

Return to Prikbord